Złote zasady pozycjonowania:

12 sie 2015

Złote zasady pozycjonowania:

• Przy tworzeniu strony internetowej należy się skupiać na wygodzie przeciętnego użytkownika. Witryna ma być wygodna, przejrzysta dla użytkownika. Pozycjonowanie ma być dodatkiem, dzięki któremu stronę będzie można łatwiej odnaleźć. Nie może wpływać na jakość dla użytkownika.

• Pozycjonowanie powinno się składać z dwóch części: optymalizacja serwisów, czyli część wewnętrzna oraz pozyskiwanie linków czyli część zewnętrzna. Promocja strony powinna się rozpocząć od tej pierwszej części działań. 

• Google zakłada, że pozycjonowanie powinno następować naturalnie. Zadaniem twórcy będzie stworzenie takich treści, które będą się atrakcyjnie prezentować i przez to będą przez innych polecane. Dlatego tak będzie budowała się baza linków, które będą sprawiały, że konkretna strona zaczyna się wysoko pojawiać w wynikach wyszukiwania. Taki model ma jednak charakter utopijny i praktycznie wszyscy wspomagają pozycjonowanie jakimiś działaniami nienaturalnymi, które sprawią, że strona szybciej zdobędzie wysoką pozycję.

• Możemy się spotkać z technikami pozycjonowania, które są skuteczne, ale łamią one zasady ustalone przez Google, dlatego w trakcie swoich działań należy ich unikać albo bardzo ostrożnie je stosować.

• Google źle traktuje takie strony, które są statyczne i nie będą aktualizowane. Dlatego co jakiś czas będzie warto dodawać nową treść do strony, co będzie sygnałem, że strona ciągle żyje.

• Nowoczesna strona musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych a więc trzeba się zatroszczyć o to, by miała ona responsywny charakter. • W pozycjonowaniu najważniejsza będzie treść i tekst. Powinno go być wystarczająco dużo, tak by w treści udało się umieścić te słowa kluczowe, które będą nas interesowały.

• Grafika przy pozycjonowaniu ma mniejsze znaczenie niż tekst, ale i o nią warto się nieco zatroszczyć, by w ten sposób doprowadzić do lepszego optymalizowania swojej strony.